Kilka chust na drutach

Zgodnie z obietnicą ten post będzie o  chustach na drutach. Będzie długo.
Podaję również miejsca z których brałam wzory. Część jest płatna część darmowa. 


Chusta Aeolian 


Pierwsza chusta wykonana na drutach miała swoją premierę 13 października 2019 roku. Długo się do niej zabierałam, męczyłam wszystkich o to jak zacząć. Trafiłam w Krakowie na sklep który prowadzi przemiła Pani i to dzięki niej powstała ta chusta jaki kolejne na drutach. Ten Sklep to E-dziewiarka na ul Dietla 50   https://www.e-dziewiarka.pl/ 

Dziękuję Pani Patrycjo.

A wszystko robiło się o prowizoryczne nabieranie oczek na początek chusty. https://www.youtube.com/watch?v=-G2Lvc-dDWI pod tym linkiem można zobaczyć o co chodzi. Poza tym jeśli planujesz zrobić swoją pierwszą chustę na drutach, Aeolian to dobry plan a pomoc dalej jest na Intensywnie Kreatywnej tutaj https://www.youtube.com/watch?v=SbvTT9KNQ1I



Chusta Aeolian #1 włóczka akryl



Chusta Aeolian #3 przędza od kolorowe włóczki 4 nitki

Chusta Aeolian #2 przędza od kokonki.pl 4 nitki



Aeolian #4 przędza od kokonki.pl 3 nitki 

Chusta Twinity Shawl


Ten wzór jest płatny ale wart tej ceny. Po poprzedniej w sumie łatwiej wybrałam mega efektowny projekt ale jak na drugą chustę dość trudny. Wzór przez autorkę jest świetnie opisany i rozrysowany tak że po pierwszych strachach zrobiłam dwie takie sztuki.  

Chusta Twinity #1 przędza flowers



Chusta Twinity #2 akryl bez nazwy


Chusta Scottish Thistles (Nova Scotia)


Chusta robiona tym wzorem nie jest duża w porównaniu do dwóch prezentowanych powyżej. Potrzeba do jej zrobienia ok 800 metrów w zależności od sposobu robienia czy luźnego czy ścisłego i grubości drutów. Moje projekty wykonane z tego wzoru prezentują się tak: 


Chusta Nowa Szkocja #1 wykonana z Alize Bella Ombre Batik

Chusta Nowa Szkocja #2 wykonana z przędzy od kolorowe włóczki

Chusta Snow Angel

wzór płatny link powyżej. 
Jest to chusta z możliwością dostosowania jej wielkości do własnych potrzeb ale trzeba liczyć raz oczka dwa oszacować wielkość motka. Polecam do motków dla których można dokupić dawcę. Moja chusta jest wykonana z włóczki flowers. 

Chusta Snow Angel przędza flowers

Chusta Spring Wood Shawl   

Jak pierwszy raz zobaczyłam tę chustę do mnie tak zachwyciła, że musiałam ja zrobić. Wyszła gigantyczna bo materiału potrzeba aż 1500 m ale efekt końcowy jest wow. Według tego wzoru zrobiłam dwie identyczne chusty . 

Chusta Spring Wood przędza kolorowe włóczki 4 nitki

Chusta Apple Tree Lace Shawl 

to jest mój faworyt. Chustę można dopasować to tego jaki rozmiar się chce i dodatkowy atut jest taki, że do dopasowywanie można zrobić również na końcu. Czyli robisz tyle ile chcesz albo ile masz włóczki albo ile chcesz wykorzystać włóczki. Z tego wzory robiłam kilka w tym dwie identyczne bo tak się spodobały. 


Chusta wykonana w dwóch egzemplarzach z włóczki flowers


Chusta wykonana z przędzy od kolorowe motki


Chusta wykonana z kokonka soft. 



Chusta wykonana z zakręconego motka 

Chusta  Tribulus crescent


Dość efektowy wzór kolejnej chusty to Tribulus crescent


Tę chustę robi się dość szybko mimo długiego zakończenia. Wielkość chusty można dostosować do swoich potrzeb powielając początkowy element chusty. Ja zrobiłam dwie jedną większą szaro-czarną a drugą zgodnie ze wzorem na tę zgodną ze wzorem zużyłam ok 1000 m włóczki flowers. 

Chusta wykonana z przędzy cat belly chwyt kaszmiru zakręcony motek 





Chusta wykonana z motka włóczki flowers

Chusta Crystal Flowers shawl 

chusta dostępna pod adresem wzór płatny. 

Wzór na tę chustę jest tak skonstruowany, że są dwie opcje do wyboru. Można zdecydować samemu co i jak. Wzór nie zabiera dużo materiału mnie trudno było wykorzystać 1000 metrów. 

Chusta wykonana z włóczki cotton cake


Chusta Don't Panic

wzór dostępny tutaj https://www.ravelry.com/patterns/library/dont-panic-2 wzór jest płatny. 

Konstrukcja wzoru jest taka, że można robić ile się chce lub ile się ma włóczki. Dla mnie wystarczający jest metraż 1000 metrów. 
według tego wzoru zrobiłam 4 chusty . 

Chusta wykonana z włóczki flowers

Chusta wykonana z włóczki vegan cake

Chusta wykonana z przędzy od kokonki.pl  merynos/akryl



Chusta wykonana w włóczki od kolorowe motki


Chusta Diamonds and Rust Lace Shawl


Chusta jest możliwa do dostosowania rozmiaru poprzez powtarzanie pierwszej części wzoru. 





Chusta wykonana z pastelowego motka od kolorowe motki


Chusta  The Southern Hemisphere Sky

Wzór prosty i czytelny ale tylko jeden rozmiar dostępny. Brak możliwości powiększania

chusta wykonana z motka zakupionego w Kaśkowych supełkach


Chusta wykonana z motka od zakręconych motków motek balans. 


 

Chusta Primavera Shawl



Chusta jest piękna ale zrobienie jej było trudne bo chusta jest dołem  praktycznie okrągła i ciężko się mieści na drutach. Wzór trochę autorka skomplikowała bo pisała dla prawo i lewo ręcznych to mnie zmyliło. Jak przestałam na to zwracać uwagę to poszło. 
To jedyny taki egzemplarz bo ogrom oczek do robienia mnie zniechęca. 

Chusta wykonana z motka balans od zakręconych motków


Chusta Natali ( ШАЛЬ НАТАЛИ)

Chusta wykonana z darmowego wzoru dostępnego tutaj https://www.youtube.com/watch?v=X4agxtj-8dY chustę robi się dość łatwo a efekt końcowy jest wow. Według tego wzoru zrobiłam dwie chusty jedną jedno kolorową drugą cieniowaną. Obie chusty wykonane z zakręconych motków. 


Chusta zakręcony motek

Chusta wykonana z zakręconego motka cat belly chwyt kaszmiru. 




Chusta High Desert

Chustę według tego wzoru wykonałam ale nie miałam możliwości wykonana zdjęcia dlatego tutaj go nie umieszczę. Moje wykonanie będzie dostępne na moim Iluveart pracownia rękodzieła oraz Instagramie jak pogoda się poprawi i będzie dobra do robienia zdjęć w plenerze. 


wykonanie chust zdecydowanie ułatwiły zakupy w 


Policzmy co wyszło jeśli się nie pomyliłam. Wyszło mi 29 chust zrobionych na drutach. Od października 2019 roku do dziś czyli do stycznia 2022 roku to jakieś 27 miesięcy to wychodzi 1,07 chusty na miesiąc. Jakieś 30 km wykorzystanego materiału. 
Razem z chustami robionymi na szydełku opisanymi tutaj https://iluveart.blogspot.com/2022/01/kilka-chust-wykonanych-na-szydeku.html wychodzi że zrobiłam 55 wszystkich chust w 30 miesięcy. 
Czyli pokonałam szydełkiem i drutami jakieś 56 km. 


Ważna sprawa to zakończenie chust które zaczerpnęłam od Intensywnie Kreatywnej a moja wersja dostępna jest tutaj https://www.facebook.com/IluveArt/videos/508207546579332 tu jeszcze nie mam takiej wprawy ale po przerobieniu takiej ilości jak napisałam wprawę już mam całkiem sporą. 




 
Pozdrawiam i zachęcam do komentowania. 
 Znajdziesz mnie również na: 
 https://facebook.com/Iluveart 
https://www.instagram.com/iluveart/ 
sklep www.iluveart.pl



CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuje i zapraszam