Ile kosztuje rękodzieło?

Długo zastanawiałam się jak napisać tego posta.. Rękodziełem zajmuję się prawie 30 lat. Nauczyłam się robić na drutach jako mała dziewczyna. Czasy nie były łatwe. W sklepach towaru było nie za wiele. Wówczas w cenie była umiejętność robienia na drutach i szycia na maszynie. Na początku chodziłam w swetrach robionych przez mamę, później przez siebie. Swetry robiłam dla rodziny i znajomych z włóczki, którą mi dostarczali. Nie zastanawiałam się nad tym ile może kosztować taka praca, aż do teraz. Zostałam kiedyś zapytana jak długo robię sweter. Nie znałam odpowiedzi. Swetry robię w wolnej chwili jak je mam. 
Robiąc sweter dla córki postanowiłam zmierzyć czas potrzebny na jego wykonanie. 
Sweter wykonany jest z włóczki kotek na drutach 4. Rozmiar swetra pasuje na sylwetkę 38-40. Przód i tył swetra ma 130 oczek.
Podaję te dane w celu odniesienia i porównania z innymi.
Czas wykonania poszczególnych elementów:
przód 5h
tył 5 h 
rękaw 3 h 30'
Rękaw 3h 30'
Zszywanie swetra 2 h
Całość wykonania zamknęła się w 19 h licząc minimalną stawkę godzinową podaną dla 2017 roku, cena wykonania poniżej zamieszczonego swetra powinna wynosić 228 zł plus koszty włóczki ok 60 zł. Czy to jest dużo czy mało?
Efekt wykonania poniżej. 



Zastanawiam czy ktoś z was ma również takie doświadczenia jak ja? 
Liczycie czas wykonania swetra/robótki ?
  




Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.
Znajdziesz mnie również na:
 https://facebook.com/Iluveart
 https://www.instagram.com/iluveart/
Sklep https://iluveart.shop.pl

CONVERSATION

3 komentarze:

  1. Nigdy nie liczyłam, ale nie byłabym w stanie wykonać swetra w takim czasie, jaki podajesz. Swetry robiłam miesiącami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak bardzo zazdroszczę Pani,że potrafi Pani zrobić tak piękną rzecz swoimi rękoma.
    Czy podjęła by się Pani zrobienia dla mnie kardiganu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ponieważ wyświetla mi się jako nieznany więc nie wiem czy pisze kobieta czy mężczyzna. Na podstawie mojego posta sweter będzie kosztował 280 -350 zł w zależności od materialu. Sweter na zamówienie dlatego płatne 50 % kosztów z góry kwota jest bezzwrotna.

      Usuń

Serdecznie dziękuje i zapraszam