Sweter z włóczki Dolce

Jak poprzednio pisałam umiem robić na drutach. Umiem to od lat. Kiedyś bardzo dużo swetrów wychodziło z pod moich drutów. Teraz jest to raczej dla zabawy niż z potrzeby. Robię to wyłącznie dla siebie lub bliskich ale nie na sprzedaż. Niestety ręcznie robione swetry są bardzo drogie ponieważ do ich wykonania potrzeba sporo czasu nie licząc materiału który jest potrzebny. 

Czas wykonania niewątpliwie zależy od rodzaju włóczki jak również skomplikowania wzoru. Ja uwielbiam te skomplikowane bo nie są nudne w robieniu i odbiorze. 

Tym razem jedna postawiłam na konkretną włóczkę bo zależało mi na efekcie pluszowego sweterka. Wybrałam włóczkę dolce. Pierwotny plan był taki, że sweter będzie gładki i czarny. Później postanowiłam przełamać barwy dodając bordowy kolor.
  
Włóczka Dolce to grubsze i bardzo miłe dla skóry włókno będące 100% poliestrem. Nadaje się na dzianiny zarówno dziecięce jak i dorosłe. Próbka oczek 14 oczek i 14 rzędów to kwadrat 10x10 cm (wg informacji producenta) Zalecane pranie w temperaturze 40 stopni C. Motek 100g-120g

Poniżej podaję jak robiłam sweter. Jest to jest mój indywidualny opis i podejście, którym kierowałam się podczas robienia go. Można to spokojnie wykorzystać ale należny zwrócić uwagę na swoje indywidualne potrzeby i oczekiwania, które mogą różnic się od moich. 

Szczegółowy opis swetra:
przód/tył: nabrałam 60 oczek ściągacza i przerabiałam ściągaczem 2 o.p., 2.o.l. później ściegiem gładkim prawym bez dodawania oczek nad ściągaczem. Zdejmowanie na pachę 1x5, 1x2, 1x1. wysokość od pokroju pachy do ramienia wynosi 21 cm.

Wykrój dekoltu przód/tył można zrobić według własnego uznania np. w tzw serek czyli trójkątny. Ja zrobiłam okrągły 
Przód-dekolt zakończyłam środkowe 13 oczek i potem z obu stron w co drugim rzędzie 3x 3 oczka i 3x1 oczko i zostało mi na ramie 10 oczek które zakończyłam.
Tył-dekolt zakończyłam środkowe 22 oczka i później 3x3 oczka i ostatnie na ramiona 10 oczek razem. 

rękaw prawy/lewy: na druty nabrać 20 oczek plus 2 o.b. przerabiać ciągaczem podwójnym na wymaganą wysokość. w celu poszerzenia rękawa, nad ściągaczem dodać co drugie oczko jedno oczko. Dalej na postrzeżenie rękawa w co 6 rzędzie dodała po dwa oczka. Osiągnęłam szerokość rękawa w której miałam 50 oczek. Zastosowałam zdejmowanie na pachę 1x5, 1x2 i na główkę rękawa 8x1, 2x2, 1x3 i pozostałe zakończyłam. 

Szycie swetra nie jest proste z uwagi na to, że nie mogłam użyć włóczki, którą robiłam sweter, bo po pierwsze nie miałam igły z takim uchem, a po drugie konstrukcja włóczki jest taka, że na jednej nitce zaczepione są inne czyli takie jakby "runo" które podczas szycia się snuje i brzydko rozwarstwia. Dlatego do szycia swetra użyłam czarnej włóczki Dora, którą mam, bo to moja ulubienica. 

Kolejna sprawa to taka, że ta włóczka nie wybacza błędów. Co przez to rozumiem? Tylko tyle, że nie da się jej pruć i robić w nieskończoność. Trzeba mieć plan na robienie bo podczas prucia włóczka może ulec zniszczeniu. 


Włóczka w całej okazałości.  






Tak wygląda to o czym pisałam czyli snucie się włóczki





Tak wygląda gotowy sweter. Ogólnie jestem zadowolona z efektów jakie osiągnęłam. Test na ciepło również zdał. Jest do tego bardzo miły w dotyku i efekt pluszowego swetra mam osiągnięty. Pewnie nie ja pierwsza korzystam z tej włóczki dlatego jeszcze raz podkreślam, to co pisze to moje subiektywne odczucia. Nie odradzam tej włóczki uprzedzam jedynie że jest ona przynajmniej dla mnie trudna. 











Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.
Znajdziesz mnie również na:
 https://facebook.com/Iluveart
 https://www.instagram.com/iluveart/

CONVERSATION

6 komentarze:

  1. Ciekawa ta włóczka, trochę jak szenila. Sweterek musi być cieplutki I dobrze, że dodałaś ten bordowy akcent, bo cały czarny byłby smutny.
    Zszywanie dzianiny to zawsze koszmar, nie cierpię tego, dlatego jak tylko się da, staram się robić bezszwowo :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za miłe słowa. Ta włóczka tak własnie wygląda jak szenila.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nic nie robiłam z tej włóczki. Ciekawe jak się sprawuje w eksploatacji. Świetnie dobrane kolory:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skończyłam go w sobotę i miałam go na sobie później dwa razy. Wygląda dobrze i robi wrażenie. Jest ciepły. Jak się będzie sprawował dalej nie wiem. Ciekawe co będzie po praniu. Niewątpliwą zaletą tej włóczki jest to, że mega szybko się z niej robi. Zrobiłam ten sweter praktycznie w weekend.

      Usuń
  4. Fajnie wyszło, ciekawe jak się sprawuje po praniu?

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje i zapraszam