Bransoletki na krośnie z różnych koralików

Skomplikowane to wszystko. Nazwy, rozmiary, kształty. Postanowiłam sprawdzić co i jak. Do sprawdzenia wykorzystałam krosno, o którym pisałam tutaj i tutaj i jeszcze tu i będę nie raz ale do rzeczy zatem. 
Są różne szkoły tkania na krośnie. Ogólne rzeczy pewnie są podobne ale każdy w pewnym momencie i tak ma własną technikę, ulubione koraliki, i takie tam. Ja postanowiłam zbadać jak się wykonuje bransoletki na krośnie z czterech rodzajów koralików. Tocho 11/0, toho 15/0, toho treasure i miyuki. 
Eksperyment polegał na tym, że wykonałam 4 bransoletki według tego samego wzoru ze wspomnianych powyżej koralików. Każda bransoletka jest szeroka na 21 koralików. Jako osnowę wykorzystałam kordonek  yarnart canarias jako wątek nici do skóry.
Zaczynam od toho treasure...









Od lewej na poniższym zdjęciu bransoletki z toho 15/0, miyuki, toho treasure i ostatnia toho 11/0.





Pierwsza bransoletka została wykonana z toho 11/0 kolor  Opaque Gray i Opaque-Lustered Baby Pink. Bransoletkę wykonuje się bardzo szybko. Koraliki, mimo, że to toho nie były równe, zwłaszcza szare. Nie wiem od czego to zależy ale trafiają się czasem tak nie ładne, że trudno uwierzyć że to toho. 
Efekt końcowy zadowalający. Bransoletka dobrze się układa na ręce nie jest sztywna. 
Szerokość to 4 cm. Trzeba przeznaczyć na ten model  opakowanie różowego i szarego. W zależności od długości końcowej modelu. Moja ma 14,5 cm długości samych koralików. Mnie zostało odrobinę z każdego koloru.






Druga bransoletka wykona z toho treasure Opaque Jet i Silver-Lined Frosted Dark Topaz. Bransoletkę wykonuje się trochę wolniej w porównaniu z poprzednią ale za to koraliki są równe. Zdarzyło się, że były uszkodzone ale sporadycznie. Bransoletka jest sztywniejsza niż poprzednia i bardziej płaska. Szerokość 3,4 cm. Długość 14,5 cm. Wykorzystałam jedno opakowanie czarnych i jedno opakowanie złotych koralików. Efekt końcowy lepszy niż poprzednio.  




Trzecia bransoletka wykonana z koralików miyuki. Kolor różowy i fioletowy. Bransoletkę wykonuje się podobnie jak z toho treasure ponieważ wielkość koralików jest porównywalna. Jakość tych koralików jest natomiast wyborna. Równe jak nie wiem co. Nie trafiłam żadnego, który się nie nadawał do wykorzystania. Szerokość bransoletki podobnie jak z treasure 3,4 cm długość 13,5 cm. Wykorzystałam dokładnie jedno opakowanie różowych i jedno fioletowych. Efekt końcowy wyborny.




Ostatnia bransoletka wykonana jest z toho 15/0. Kolor Opaque Jet i Silver Lined Milky Hot Pink. Bransoletkę wykonuje się zdecydowanie dłużej niż trzy poprzednie. Trudniej jest przewlekać igłę między osnową bo jest ciaśniej. Koraliki idealnie równe. Szerokość bransoletki 3 cm długość 15 cm. Wykorzystałam 80% opakowania czarnych i podobnie fioletowych. Bransoletka jest bardziej zwarta i sztywniejsza. Nie widać nitek. 






Wnioski 
Moje subiektywne zdanie jest takie: zostałam fanką toho 15/0.

Toho 11/0- szybkie wykonanie, średni koszt koralików, niezadowalająca ich jakość, moim zdaniem te koraliki lepiej nadają się do sznurów szydełkowych. 
Toho treasure - wolniejsze wykonanie, większy koszt koralików, zadowalająca jakość koralików
Miyuki - wolniejsze wykonanie, duży koszt koralików, wyborna jakość koralików
Toho 15 - bardzo wolne wykonanie, niewielki koszt koralików, dobra jakość koralików dla mnie najlepszy efekt końcowy. 
Koszt koralików zależy również od koloru jak również aktualnych promocji w sklepach internetowych.
Mój osobisty faworyt to czarno-fioletowy okaz z koralików  tocho 15/0.
Powyżej opisane doświadczenia są czysto subiektywne i należy wyłącznie je tak traktować.
Jeśli ktoś ma inne zapraszam do komentowania. 





Pozdrawiam i zachęcam do komentowania. Znajdziesz mnie również na: https://facebook.com/Iluveart https://www.instagram.com/iluveart/ https://iluveart.shop.pl

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Fajny eksperyment, mam podobne doświadczenia ze wspomnianymi koralikami, choć głównie szyje peyotem a nie na krośnie.;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Peyota porzuciłam na rzecz krosna.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje i zapraszam