Sweter z kolorowym karczkiem

O tym, że człowiek uczy się całe życie to wiadomo od dawna. Ja po 40 latach robienia na drutach odkryłam jak się robi ściągacz „jak ze sklepu” . Szok. Jest idealny. Tutaj link https://www.youtube.com/watch?v=pbmQjWgaRMA&list=PLDGjtziynjjffuPHVw6R53RM_01rIR8Ii&index=21

I tak postanowiłam zacząć robić sweter, który planuję opisać w niniejszym poście. Poniżej zamieszczone opisy są poglądowe z uwagi na to, że sporo zależy od włóczki oraz sposobu przerabiania oczek luźno/ciasno. Sweter wykonany na rozmiar M. 

Sweter z kolorowym żakardem Iluveart


Sweter jest robiony od góry bez szycia ale z guzikami.

Zaczynamy

Na listwę górną nabrałam 130 robiłam ściągaczem 1 oczko prawe 1 oczko lewe. Do nabrania użyłam sposobu z wyżej zamieszczonego sposobu dlatego początek składa się z połowy oczek dopiero później otrzymujemy zakładaną pierwotnie liczbę.  

Wzór żakardu to motyw, który na początku ma 10 oczek.

Mój sweter składa się z 12 motywów listewki na guziki o oczek brzegowych czyli 12*10=120+9+9+2=130 (dziewięć oczek na listewkę z każdej strony przodu).

Na wykonanie swetra zużyłam 4,5 motka czarnej włóczki dora i jeden motek włóczki naco vals kolor 8923 dostępnej www.kolorowewloczki.pl i www.pasart.pl 

Druty używane na ściągacze to 2.0 na resztę swetra to 2.5

Wzór żakardu ulega powiększeniu wraz z zaawansowaniem prac nad swetrem. Poniżej wzór żakardu , który wzięłam z Pinterest https://pl.pinterest.com/pin/487092515954092042/


Wzór żakardu 

Po zakończeniu karczka na drutach miałam 12*28=336 oczek ponieważ jak już wspomniałam wyżej motyw się powiększa.  Długość karczka to 31 cm. Karczek swetra robiłam do czasu aż żakard mi się skończył.

Teraz przychodzi  podzielić oczka na rękawy, przód i tył. U mnie sprawa wygląda tak jak na poniżej zamieszczonym schemacie

Schemat podziału oczek w swetrze

Pod pachami należy dodać u mnie to 10 oczek. Później te dodane oczka rozłożą się odpowiednio na przód i tył. Podczas robienia rękawów na brzegu zostaną narzucone i będą włączone do rękawa. Taki zabieg z dodawaniem oczek powoduje lepsze układanie swetra i zapobieganie ciągnięciu.

Zapomniałam o dziurkach. Na prawym przedzie w odpowiedniej odległości robimy dziurki na guziki. Tutaj zamieszczam sposób, który też odkryłam i według niego dziurka się nie naciąga

https://www.youtube.com/watch?v=B6obMZ5PpZs&list=PLDGjtziynjjffuPHVw6R53RM_01rIR8Ii&index=25

Robimy sweter na oczekiwaną długość później należy ująć oczka na ściągacz według upodobania czy bardziej ścisłe czy luźniej.

Nabieramy oczka na rękawy łącznie z 10 dodanymi oczkami pod pachą i robimy na oczekiwaną długość. Ja rękawy robiłam na okrągło na jednym drucie z żyłką. Każdy rękaw oddzielnie. Oczka zgubiłam dopiero robiąc ściągacz czyli miałam 80 oczek rękawa i przerabiając ściągacz robiłam z dwóch jedno i zostało mi 40 oczek. Ujmujemy tak aby wyprofilować ściągacz zamykamy oczka i gotowy sweter wygląda tak  


żakardowy sweter przód 

żakardowy sweter tył




Pozdrawiam i zachęcam do komentowania. 
Znajdziesz mnie również na: 
https://facebook.com/Iluveart 
https://www.instagram.com/iluveart/ 
sklep www.iluveart.pl

CONVERSATION

1 komentarze:

Serdecznie dziękuje i zapraszam