Czarny sweter ze wzorem na plecach

    O tym, że umiem robić na drutach swetry pisałam tutaj http://iluveart.blogspot.com/2016/11/umiem-robic-na-drutach.html, a później chciałam sprawdzić ile według czasu wykonania i zużycia materiałów może kosztować sweter ręcznie robiony. 

     Zrobiłam wówczas sweter dla córki i sprawdzałam ile czasu mi to zajmuje tutaj można sprawdzić moje obliczenia http://iluveart.blogspot.com/2017/01/ile-kosztuje-rekodzieo.html 
Dziś bez liczenia czasu, dziś konkretny opis tego jak zrobiłam sweter ile włóczki poszło i tak dalej.

 Zaczynam 
 Włóczka HIMALAYA™ EVERYDAY BEBE LUX WŁÓCZKA 100% AKRYL ANTYPILING KOLOR 70418 100G 250M, którą można kupić tutaj https://www.pasart.pl 
 Do zrobienia mojego swetra wykorzystałam 4 motki czarnej włóczki i 1 nie cały motek białej włóczki.
 Nabrałam 80 oczek plus 2 oczka brzegowe i robiłam ściągacz dwa oczka prawe dwa oczka lewe. 
Ja lubię wysokie ściągacze dlatego robiłam długo. Ściągacz robię zazwyczaj na drutach cieńszych niż cały sweter tutaj użyłam druty 2,0. 

Następnie jak już uznałam, że wystarczy ściągacza przeszłam na grubsze druty 2,5. Co 4 oczka dodałam 1 oczko tak aby całość miała 100 oczek plus dwa oczka brzegowe. 

 Nie robiłam profilowanej pachy, bo jakoś nie specjalnie mi to wychodzi. Kiedyś obiecuję, że zrobię. Na rękawy na ściągacz nabrałam 38 oczek plus dwa brzegowe. 
Tutaj po zakończeniu ściągacza na dalszą część rękawa można dodać co 2 oczka jedno lub więcej wedle uznania U mnie to było co dwa oczka 1. 

 Zamykanie oczek na wykrój dekoltu przód: zamykamy środkowe 15 oczek i później obustronnie w co drugim rzędzie 1 raz 3 oczka, 2 razy 2 oczka, i 5 razy 1 oczko

 Zamykanie oczek na wykrój dekoltu tył: zamykamy środkowe 27 oczek i później obustronnie w co drugim rzędzie 3 razy 2 oczka. 
Ten schemat można dostosować do ilości oczek poszczególnych części swetra zmniejszając lub zwiększając ilość zdjętych oczek na środku. 

Wokół dekoltu nabrałam oczka i przerobiłam plisę na odpowiadająca mi wysokość.  Ja preferują plisy podwójne dlatego nabierałam oczka od strony prawej tak aby podwinięta plisę przyszyć po stronie lewej. To pozwala ukryć szwy i nitki. 

 Teraz szycie. 

 Nigdy nie lubiłam tego robić ale bez tego nie ma swetra dlatego szukałam rozwiązania i znalazłam. Szycie tak zwanym ściegiem materacowym https://www.garnstudio.com/video.php?id=211&lang=pl tylko aby móc tak szyć należy każde oczko początkowe na brzegu robótki przerabiać w każdym rzędzie. Szycie zaczynam zawsze od wszywania rękawów, a później reszta. Dla mnie tak jest łatwiej 

 Polecam również zobaczyć sposób prowadzenia nitek w żakardzie u mnie się sprawdził https://www.youtube.com/watch?v=uH5kDU7AE1w 

 Po całym opisie czas na efekt końcowy. 
 Tak prezentuje się sweter z obrazkiem na plecach.


Czarny sweter z obrazkiem ujęcie pierwsze


Czarny sweter z obrazkiem ujęcie drugie


Czarny sweter z obrazkiem ujęcie trzecie


Poniżej sweter w ujęciu prezentującym przód ale minę na zdjęciu mam firmową. Na swoją obronę napiszę, że słońce świeciło mi w twarz. Dzień wcześniej padał śnieg i było ciemno więc z dwojga złego wolę tak. 
 
Czarny sweter z obrazkiem ujęcie czwarte

Zamieszczam obrazek, który umieściłam na plecach. Obrazek znalazłam na Pinterest autora niestety nie znam.
Obrazek wykorzystany do wykonania swetra iluveart





Pozdrawiam i zachęcam do komentowania. 
Znajdziesz mnie również na: 
https://facebook.com/Iluveart 
https://www.instagram.com/iluveart/ 
sklep www.iluveart.pl

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuje i zapraszam